Direktlänk till inlägg 16 april 2015

terapi-pill och snor!

Av siid - 16 april 2015 00:45

idag va jag och köpte blommor på blomsterlandet!
planterade om i blomlådan på balkongen, dock är det ju lite för kallt för dom att stå ute än, så just nu bor dom på våran diskbänk haha! 
jag satt iaf ensam på balkongen, i lite mer än en timme och pillade och bara njöt av "lugnet"... det va ju folk som gick förbi och bilar som körde förbi i full fart, vi bor ju på bottenvåningen, så det är inte jätteprivat... 
men iaf, jag njöt och pillade och pysslade. grävde ur ungefär hälften av gamla jorden, stoppade i pelargonerna, täckte över med ny fräsh jord och blandade ut lite med den gamla. jag hade en riktigt trevlig stund för mig själv, måste jag faktiskt säga! även fast det kom lite duggregn så va jag nöjd!
sen kom micke och rökte med mig precis när jag va klar. efter det gick vi in och åt middag. fiskpinnar, potatismos och ärtor, haha!

oliver vaknade nyss, jääättesnorig! stackarn, han har fler tänder på gång, därav att han ä snorig nu.
hoppas han mår bättre tills på lördag, då hans kalas är!

det är mycket kalasande nu förresten! imorgon ska vi till min morfar som fyller år, och på lördag är som sagt olivers kalas och på söndag så fyller han 1 år. jösses... för exakt ett år sen, imorgon, så satt vi hemma hos min morfar och fikade och firade hans födelsedag, och så pratade vi med oliver i magen.
under 2 veckors tid hade jag sagt till honom att han va tvungen att komma ut, för det va tungt och jobbigt att bära honom och vi längtade så mycket efter honom, men han kom inte. så den 17 april, hemma hos min mormor och morfar, på födelsedagsfikat så sa vi till oliver "har du inte kommit ut än, så behöver du inte komma ut över helgen heller, för vi har massa middagar bokade"...
det visade sig att omvänd psykologi funkade rätt bra, för redan dagen efter, den 18 så började jag få känningar att något va på väg att hända.
och klockan 04, på morgonen den 19, så började jag få ont och det kändes konstigt i magen... så jag smög in i duschen, varmvatten brukar funka!
jag satt där i en timme, och smärtan gav sig inte, tvärt om....
vid 05 smög jag in till min mamma, jag och micke bodde hemma hos henne just då, eftersom vi inte hade fått tillgång till våran lägenhet än.
jag smög iaf in till mamma och viskade med gråten i halsen "jag tror jag börjar få värkar" och det va ju helt korrekt! några timmar senare åkte vi in och oliver kom till världen! 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siid - 4 december 2015 12:05

Tjabba tjena! Idag har jag varit på vårdcentralen och träffat min läkare. Jag fick mediciner: antidepressiva och ångestdämpande. För 2 veckor sen fick jag sömntabletter, som ska hjälpa mig att somna och behålla sömnen. Och i början av januari, eve...

Av siid - 26 september 2015 01:12


hoppla! jag måste berätta om min nya vän: josefine!josefin, hittade jag på facebook. jag sökte efter någon här ute på ekerö som kunde göra naglar! blev tipsad om jossan.wow, säger jag bara... vilken perfect match! hon har nästan lika skev humor som j...

Av siid - 25 september 2015 01:00

ahmen tja! glömde visst bort bloggen lite... sist jag skrev så va det straxt innan vi flyttade. flytten gick jättebra! vi trivs som fiskar i vattnet! kan även berätta att oliver har börjat på dagis, där han trivs såååå bra! jag har även fyllt år! b...

Av siid - 14 juli 2015 01:00


tjabba tjena. nu är det så att vi flyttar på måndag, den 20e.och började packa igår. jävlar asså.... det här är första riktiga gången jag flyttar. innan har jag bara flyttat med mina kläder och lite skit. men nu ska allt ner. jag får näst intill pani...

Av siid - 5 juni 2015 01:00

halloj!har inte skrivit på ett tag, eftersom jag inte tänkt på bloggen över huvudtaget.men nu är jag har här iaf! det nya är att vi ska flytta, äntligen!vi ska flytta till ekerö, och ta över mickes pappas lägenhet. en 3a!är så nöjd över det, jag och ...

Presentation


Mamma. Sambo. Förlovad. Storasyster. Bästa vän. Dotter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards