Direktlänk till inlägg 7 april 2015

fullt ös!

Av siid - 7 april 2015 00:45

idag har det varit fullt upp!
nathalie har varit här med sin dotter melanie, som är 2 månader. jösses, jag kommer inte ens ihåg att oliver har varit så liten....
straxt efter nathalie och melanie kom så trillade min mamma innanför dörren också.
så vi satt och fikade och snackade allmänt mycket skit, sånt där som nästan bara fruntimmer kan!vid 16 kom min samtalskontakt, anne, och då hade nathalie och melanie precis gått hem. så vi samtalade, med min mamma, och vi lekte med oliver. vid 16.30 kom micke hem. så då hade vi samtal allihopa. 
sen kom ett samtal som jag väntat på hela dagen: jag ska eventuellt bli dagmatte! så efter en stund, när anne och mamma hade gått hem, så åkte jag, micke och oliver hem till min pappa för att hämta mickes snus som han hade beställt. vi lekte även lite på tomten med oliver.
eller ja, vi lekte inte så mycket, oliver gick på gräs för första gången och han åkte rutschkana på grannens tomt. sen åkte vi hem, micke började laga mat, korvstorganoff och ris. supergott!

sen efter en liten stund kom marianne och nemo. 
nemo är en shar pei, en sån där hund som ser ut att ha på tok för mycket hud, så dom är skrynkliga och jättesöta! vi bestämde iaf att vi ska ha 14 dagars prov, för att se så allt funkar, framför allt mellan nemo och oliver.

oliver somnade hur lätt som helst. i vanliga fall så är det lite struligt att få honom att somna, eftersom han håller på att lära sig att somna själv i sin egen säng. innan har han somnat i min eller mickes famn. 
ikväll räckte det iaf med en snabbdusch, lägga ner honom i sängen med vällingflaskan. när flaskan va slut, så fick han nappen och så startade jag speldosan och sa godnatt, sen gick jag ut ifrån sovrummet. och vips så sov han! vilket ledde till att jag och micke fick lite mera ensamtid.

nu ska jag krypa ner i sängen med min andra halva, och lyssna på mina grabbar när dom snarkar i kör tills jag somnar. 
imorgon får vi vovvebesök! 



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av siid - 4 december 2015 12:05

Tjabba tjena! Idag har jag varit på vårdcentralen och träffat min läkare. Jag fick mediciner: antidepressiva och ångestdämpande. För 2 veckor sen fick jag sömntabletter, som ska hjälpa mig att somna och behålla sömnen. Och i början av januari, eve...

Av siid - 26 september 2015 01:12


hoppla! jag måste berätta om min nya vän: josefine!josefin, hittade jag på facebook. jag sökte efter någon här ute på ekerö som kunde göra naglar! blev tipsad om jossan.wow, säger jag bara... vilken perfect match! hon har nästan lika skev humor som j...

Av siid - 25 september 2015 01:00

ahmen tja! glömde visst bort bloggen lite... sist jag skrev så va det straxt innan vi flyttade. flytten gick jättebra! vi trivs som fiskar i vattnet! kan även berätta att oliver har börjat på dagis, där han trivs såååå bra! jag har även fyllt år! b...

Av siid - 14 juli 2015 01:00


tjabba tjena. nu är det så att vi flyttar på måndag, den 20e.och började packa igår. jävlar asså.... det här är första riktiga gången jag flyttar. innan har jag bara flyttat med mina kläder och lite skit. men nu ska allt ner. jag får näst intill pani...

Av siid - 5 juni 2015 01:00

halloj!har inte skrivit på ett tag, eftersom jag inte tänkt på bloggen över huvudtaget.men nu är jag har här iaf! det nya är att vi ska flytta, äntligen!vi ska flytta till ekerö, och ta över mickes pappas lägenhet. en 3a!är så nöjd över det, jag och ...

Presentation


Mamma. Sambo. Förlovad. Storasyster. Bästa vän. Dotter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards