Alla inlägg under april 2015

Av siid - 23 april 2015 01:00

jag har ä n t l i g e n färgat mitt hår! imorgon kommer mitt löshår, är sååå lycklig!
håret blev då svart, och imorgon kommer knallrött hår, och en del av det kommer jag färga svart, så det smälter in bättre, så det blir bara lite rött i det svarta. kommer bli asbra!

imorgon är dagen fullproppad med saker, hua!
först ska jag hämta ut löshåret och färga det.
sen ska jag åka till mamma och möta mamma och lillasyster, så ska vi åka iväg och handla lite, jag ska bland annat köpa lite förkrök till mig och mikkan, eftersom vi ska ut och kalasa imorgon.
efter vi har handlat så ska vi åka hem till min mamma och laga tacos, sen när micke slutar jobba vid 16, så kommer han också hem till mamma så ska vi äta middag allihopa tillsammans. 
efter middagen så ska jag och micke möta upp mikkan, så åker vi hem till oss, så jag och mikkan kan fixa oss och föra lite!
oliver sover hos min mamma, eftersom micke ska spendera kvällen/halva natten till att fixa klart fälgarna till bilen, så han kan byta till sommardäck.

känner mig så glad och taggad inför helgen!
på lördag ska jag, micke och oliver åka hem till mickes syster isa, vi ska vara barnvakt åt hennes dotter, olivers kusin alltså! 
och på söndag kommer min mormor, moster, mosters kille (som btw friade till henne igår, i dubai!!!), och fam. klein hem till oss och firar olivers 1årsdag i efterskott.
så hela helgen är fullbokad, men det är bara kul!

 

 

Av siid - 17 april 2015 01:00

the water is rusted, the air is unclean.
and there for a second i feel free
this is a wasteland, my only retreat

i've waited all this night to honor you and say,
"i know it's hard, but who are you to fall apart on me, on me?"

this is a wasteland, my only retreat
with heaven above you, there's hell over me

Av siid - 16 april 2015 00:45

idag va jag och köpte blommor på blomsterlandet!
planterade om i blomlådan på balkongen, dock är det ju lite för kallt för dom att stå ute än, så just nu bor dom på våran diskbänk haha! 
jag satt iaf ensam på balkongen, i lite mer än en timme och pillade och bara njöt av "lugnet"... det va ju folk som gick förbi och bilar som körde förbi i full fart, vi bor ju på bottenvåningen, så det är inte jätteprivat... 
men iaf, jag njöt och pillade och pysslade. grävde ur ungefär hälften av gamla jorden, stoppade i pelargonerna, täckte över med ny fräsh jord och blandade ut lite med den gamla. jag hade en riktigt trevlig stund för mig själv, måste jag faktiskt säga! även fast det kom lite duggregn så va jag nöjd!
sen kom micke och rökte med mig precis när jag va klar. efter det gick vi in och åt middag. fiskpinnar, potatismos och ärtor, haha!

oliver vaknade nyss, jääättesnorig! stackarn, han har fler tänder på gång, därav att han ä snorig nu.
hoppas han mår bättre tills på lördag, då hans kalas är!

det är mycket kalasande nu förresten! imorgon ska vi till min morfar som fyller år, och på lördag är som sagt olivers kalas och på söndag så fyller han 1 år. jösses... för exakt ett år sen, imorgon, så satt vi hemma hos min morfar och fikade och firade hans födelsedag, och så pratade vi med oliver i magen.
under 2 veckors tid hade jag sagt till honom att han va tvungen att komma ut, för det va tungt och jobbigt att bära honom och vi längtade så mycket efter honom, men han kom inte. så den 17 april, hemma hos min mormor och morfar, på födelsedagsfikat så sa vi till oliver "har du inte kommit ut än, så behöver du inte komma ut över helgen heller, för vi har massa middagar bokade"...
det visade sig att omvänd psykologi funkade rätt bra, för redan dagen efter, den 18 så började jag få känningar att något va på väg att hända.
och klockan 04, på morgonen den 19, så började jag få ont och det kändes konstigt i magen... så jag smög in i duschen, varmvatten brukar funka!
jag satt där i en timme, och smärtan gav sig inte, tvärt om....
vid 05 smög jag in till min mamma, jag och micke bodde hemma hos henne just då, eftersom vi inte hade fått tillgång till våran lägenhet än.
jag smög iaf in till mamma och viskade med gråten i halsen "jag tror jag börjar få värkar" och det va ju helt korrekt! några timmar senare åkte vi in och oliver kom till världen! 

 

 

Av siid - 15 april 2015 00:45

vi har precis satt upp våran hylla ovanför tvn! 
jag är såååå nöjd! vi köpte hyllan för typ en månad sen och nu som först har vi satt upp den.

idag har jag varit ute med mamma och oliver. vi va inne på öob och köpte lite saker, och sen gick vi till panduro och löpte saker till tårtan jag ska göra på lördag till olivers 1årskalas.

jag tittade på min blomlåda på balkongen idag, och såg ett liiiitet litet grönt skott! 
och jag ville genast plantera nya blommor, eftersom dom jag har är stendöda.
så på söndag så ska jag och micke åka och köpa blommor, som jag ska få plantera. lite terapi.

nu ska jag snart krypa ner i sängen och sova. så får vi se vad jag hittar på för skoj imorgon.

 

 

Av siid - 14 april 2015 00:45

på söndag fyller oliver 1 år, jävlar va fort tiden går! vi hänger knappt med....
på lördag ska vi iaf ha kalas, därav stress och prestationsångest. iaf från mitt håll, micke är lugn som en filbunke. imorgon ska jag och min mamma åka till panduro, jag ska köpa lite saker så jag kan göra en tårta till oliver. lite sockerpasta och dekorationer hade jag tänkt! 
mickes pappas sambo ska göra en chokladtårta, och mickes mamma fixar en prinsesstårta.
på fredag ska jag och micke baka bullar hela kvällen. och sen på lördag ska vi upp tidigt för att "dekorera" och ställa iordning allt för kalaset: ställa in bord och stolar och blåsa upp ballonger och serpentiner! 

oliver har börjar släppa möblerna nu, idag faktiskt! innan har han bara gått om man håller om honom i handen eller om han går längst med möblerna.
och för några dagar sen gick han några steg mellan mig och micke. idag släppte han taget om stolen han stod mot och vände sig om och gick 3 steg. jag satt i soffan i ett mindre chocktillstånd!
lilleman börjar bli stor! <3

idag har oliver även badat med skumbad för första gången. det var väldigt uppskattat!

 

 

Av siid - 9 april 2015 00:45

idag har varit en bra dag! oliver har varit på superbra humör, det har varit fint väder, och jag har varit glad med!
jag, oliver, mamma och min lillasyster åkte till stinsen i sollentuna idag. kollade lite i affärer och fikade. lillasyster köpte nya träningskläder och jag köpte 3 par kallingar åt micke. 
efter vi hade varit där så körde vi lillasyster till hennes jobb, sen åkte jag, mamma och oliver till min mormor och morfar. efter det så åkte vi hem till mig, och vi bjöd mamma på pannkakor.

tidigare idag fick jag ett samtal, ett väldigt trevligt sådant! 
oliver har fått plats hos en dagmamma. vårat förstahandsval till och med! jag blev så glad så jag va tvungen att göra en happydance! oliver börjar alltså hos dagmamma i augusti. han börjar bli stor.... han blir 1 år om 10 dagar. kan någon förklara för mig vart tiden tar vägen?! 
det känns som att det är typ 4-5 månader sen han föddes. jösses....

nu ska jag iaf forska lite i ämnet "hårförlängning/färgning", åh denna djungel....godnatt!

 

     

Av siid - 7 april 2015 00:45

idag har det varit fullt upp!
nathalie har varit här med sin dotter melanie, som är 2 månader. jösses, jag kommer inte ens ihåg att oliver har varit så liten....
straxt efter nathalie och melanie kom så trillade min mamma innanför dörren också.
så vi satt och fikade och snackade allmänt mycket skit, sånt där som nästan bara fruntimmer kan!vid 16 kom min samtalskontakt, anne, och då hade nathalie och melanie precis gått hem. så vi samtalade, med min mamma, och vi lekte med oliver. vid 16.30 kom micke hem. så då hade vi samtal allihopa. 
sen kom ett samtal som jag väntat på hela dagen: jag ska eventuellt bli dagmatte! så efter en stund, när anne och mamma hade gått hem, så åkte jag, micke och oliver hem till min pappa för att hämta mickes snus som han hade beställt. vi lekte även lite på tomten med oliver.
eller ja, vi lekte inte så mycket, oliver gick på gräs för första gången och han åkte rutschkana på grannens tomt. sen åkte vi hem, micke började laga mat, korvstorganoff och ris. supergott!

sen efter en liten stund kom marianne och nemo. 
nemo är en shar pei, en sån där hund som ser ut att ha på tok för mycket hud, så dom är skrynkliga och jättesöta! vi bestämde iaf att vi ska ha 14 dagars prov, för att se så allt funkar, framför allt mellan nemo och oliver.

oliver somnade hur lätt som helst. i vanliga fall så är det lite struligt att få honom att somna, eftersom han håller på att lära sig att somna själv i sin egen säng. innan har han somnat i min eller mickes famn. 
ikväll räckte det iaf med en snabbdusch, lägga ner honom i sängen med vällingflaskan. när flaskan va slut, så fick han nappen och så startade jag speldosan och sa godnatt, sen gick jag ut ifrån sovrummet. och vips så sov han! vilket ledde till att jag och micke fick lite mera ensamtid.

nu ska jag krypa ner i sängen med min andra halva, och lyssna på mina grabbar när dom snarkar i kör tills jag somnar. 
imorgon får vi vovvebesök! 



 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mamma. Sambo. Förlovad. Storasyster. Bästa vän. Dotter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards